måndag 9 juni 2008

Grrrr...

Försöker sitta och jobba, mina barn beter sig exemplariskt. Lillskruttan kommer och viskar sina behov i mitt öra nu och då. Det stör liksom mindre tror hon om man viskar, men hon försöker verkligen låta mig jobba ifred!
Det som gör mig ARG är när folk blir sura på mig för att jag inte springer upp till kyrkan och kollar om värmen är påsatt etc. Jag svarar snällt och ger numret till kyrkvaktmästaren, men det räcker liksom inte. Jag är visserligen gift med han som är präst här och det är självklart att människor ringer hit och frågar om det ena eller andra. Jag svarar alltid så gott och vänligt jag kan när det ringer, men JAG är INTE anställd av församlingen för att springa ärenden eller ringa runt och ta reda på saker, suck och grrrrr!

1 kommentar:

Edit sa...

Nämen det kan jag förstå - att du blir irriterad av sånt! Kommer man verkligen på att ringa prästens fru för att kolla om värmen är på i kyrkan, och ännu till bli sur om hon väljer att inte springa iväg och titta efter? Då det finns en kyrkvaktmästare?