måndag 1 september 2008

Borta bra och hemma bra...

Hemma igen från Åbo. Underbara, begåvade adepter på nystartad skrivarutbildning. Det skall bli så roligt att följa dem de närmaste två åren, ett priviliegium.
Märklig känsla att vara tillbaka i Åbo som kursledare efter alla år. Bodde nu på Domus på Biskopsgatan, bara ett kvarter från Teologicum som var min fasta punkt under studieåren. Jag får alltid lite dåligt samvete när jag går där förbi, tänker på min oskrivna pro gradu. Härligt var det i alla fall att vandra på kullerstensgatorna och längs åstranden. September och oktober ser helt hemska ut i min alamanacka, resor kors och tvärs varje vecka, ibland önskar jag innerligt att bokbranschem skulle vara lite mindre fixerad vid julkommersen å andra sidan ger det ju oss författare mer ro att koncentrera oss under våren...
Här var det frost i natt och nu börjar det verkligen vara kallt i huset utan vedspis och värmepump. 13 grader i köket i morse... Tur att ungarna får värma upp sig lite i skolan under dagarna.

Inga kommentarer: