onsdag 5 november 2008

Vakna till en ny värld!


Det var en fröjd att väcka barnen i morse:
Godmorgon! Idag får ni vakna till en ny värld! Obama blev president!
De jublade alla fyra. Fast yngsta skruttan nog mest för att de andra gjorde det.
Sonen har visat ett enormt intresse för valet: Mamma visst röstar alla i vår familj på Obama?! Frågade han igår. (Låter som om han vore ganska USA-influerad också i synen på familjen...)
En cynisk vän undrade hur länge jag tror det tar innan han blir skjuten. Ja risken måste ju vara överhängande. man skall väl inte sätta för stor tilltro till hans möjlighet att ändra USA´s politik, men visst måste man fröjdas åt det lilla man kan.

Jag fröjdas också över att jag skrivit två sidor på Romanen idag. De första egna jag hunnit skriva på mycket länge. och för vår nya ytterdörr. och för den åländska bokmässan på lördag. Den åländska möjligheten att nominera kandidat till Nordiska rådets litteraturpris jublar jag inte så värst mycket över, men mer om det senare.

Inga kommentarer: