lördag 27 december 2008

Annandagen 26.12: Vackraste julsånger och lutfisk



Idag var mamma och jag i Finströms kyrka och lyssnade på de vackraste julsångerna. Jag passade på att sjunga för full hals när barnen inte var med (De är alltid arga för de tycker jag sjunger för starkt och skämmer ut dem...)
Fåglarna har fått ett specialfixat julbord och äntligen fick JAG njuta av det godaste på julbordet: lutfisk med vitsås och potatis med gröna ärter och tre sorters peppar. Det är bara mamma och jag som gillar det, så nuförtiden har lutfisken ingen dominerande plats på julbordet utan njuts först på juldagen eller annandagen då de andra får äta skinkrester, köttbullar och lådor bäst de vill. Tycker vår spiselkrans blev så vacker med värmeljus, äpplen och granris. Less is absolutly more!

2 kommentarer:

Isabella sa...

Älskar dina bilder! Brukar som regel också följa devisen "less is more", men i vissa sammanhang kan det vara "more is more" som gäller.

Anonym sa...

Underbart fågelbord!!!