onsdag 17 december 2008

Lyrisk...

Oj så roligt det var med lyrik veckoslut på kursen i litterärt skapande. Det känns som jag får gå kursen igen själv, fast jag är där som lärare. Man lär så länge man har elever... Många av dem är inte intresserade av att själva skriva lyrik, men jag känner mig otroligt inspirerad av alla samtal som fördes och texter som skrevs. Julfesten var också roligt. Mest minnesvärt för mig är nog författarkollegerna Henrik Janssons och Peter Sandströms odödliga prog-version av en av mina dikter från Hon. På ludna tassar. Studenterna hade fått i uppgift att sköta julfestprogrammet och passade på att "pina" oss lärare med uppgifter, på tid. Liknande de skrivövningar vi bombarderar dem med. Jag och Antin Snickars skrev en dikt av titlarna i Henriks Janssons noveller, den framfördes på dialekt.
Ganska trött är man dock efteråt...

1 kommentar:

Edit sa...

Ha! Vår programkupp lyckades och era framträdanden likaså! Ni var prima.

Trött blev man minsann efter helgen, men nu börjar det jämna ut sig. Sov också till elva i måndags...

Du har alldeles ljuvliga bilder här på bloggen, vad dina Vasa-släktingar (?) måste bli glada åt de vackra paketen!