söndag 18 januari 2009

Födismiddag utan födisbarn

Grattis brollan! Vi åt en utsökt födelsedagsmiddag hos ma och pa utan dej.
Har tagit det lugnt hela veckoslutet, städat (lite), räknat matte med sonen, simmat med ungarna på Mariebad, läst ut Åsa Linderborgs Mig äger ingen. Briljant författare!!! Vågar avslöja att hon kommer till Mariehamns littdagar 20-22.3. Ståtade i torsdags på Ålandstidningens första sida i vårt älskade badkar med lejontassar. På makens jobb (Mariehamns församling) var de imponerade (de trodde jag var näck). Kompisen J´s son hade utropat: "Jag vill se bryyysten på K´s mamma!" För att rädda min heder måste jag säga att jag faktiskt hade en beigefärgad mohairklänning på mig. Men bildkvalitén är som den är...
I morgon finns det 7 asviktiga to-do saker på min lista. Giv mig styrka! Jag vill skriva roman: Min Irma står i farstun och stampar otåligt.

2 kommentarer:

ellen^^ sa...

Fint reportage om dig i tidningen!
Hoppas allt e bra..
Kram Ellen

Edit sa...

Nämen kommer hon till litteraturdagarna, roligt! Borde nu läsa boken, ska försöka få tag på den tvärt.

Jo J han blev ivrig då jag visade att Katarina Gäddnäs är i badkaret på tidningen. Det var bara det att något fattades då han synade bilden noggrannare... :)

Önskar dig all behövlig styrka då du bockar av din lista imorgon, och så ses vi inom kort.