torsdag 4 juni 2009

Flyktingasyl i äppelblomstider

Man borde utlysa en nationell helgdag i äppelblomstider.
Allting snurrar på för fort för mig nu - allting. Äppelträden blommar en kort tid. Man borde ägna en dag åt att endast betrakta ljuvligheten, flytta ut en stol i trädgården, bara sitta och titta en hel dag.

Idag såg jag fram emot ett ovanligt roligt jobb: jag skulle ha legat i en hängmatta under blommande äppelträd och bandat boktips. Men - det stormar och ösregnar så vi fick ställa in. Jag är rädd att all äppelblom har blåst bort när solen tittar fram nästa gång. En nyttig lärdom. Underbart är kort. Nu fick jag istället ett par timmars oväntat andrum i arbetsschemat. Det finns massor, massor, massor jag absolut borde göra. Idag tänker jag vara på flykt från Stressland och asylsökande i Stillheten.

Inga kommentarer: