tisdag 25 augusti 2009

Svampplockning på arbetstid

Idag inledde jag mitt nya jobb som feature redaktör. O, vad jag är glad att jag får vara det, näst bäst efter kultur dito. Jag fick på arbetstid traska runt i skogen i tre timmar och plocka svamp med mycket inspirerande och kunnig ciceron, inte en helt vanlig dag på jobbet... sen skulle förstås hela härligheten omvandlas till text till följande dags tidning. Men granarna, tystnaden, mossan, harsyran, myggen, blåbären, lingonen och alla miljoner svampar... alltsammans fick jag med mig hem i öga, näsa och själ. Men inte en enda fästing, så vitt jag sett.
Nu skall jag vara ledig i tre dagar och fortsätta bokmässoläsandet och annat överhängande. Jag har en bok att skriva också påminde den kära redaktören från förlaget just i ett mejl. Kanske jag smiter mig iväg till skogs imorgon också för att få lite tankero.

Inga kommentarer: