lördag 26 september 2009

Möten på mässan




Igår kväll var Göteborgs stads mottagning i samband med mässan, men i år stannade jag hemma för att det det lugnt och läsa och skriva lite.
Gårdagen var hektisk eftersom jag förutom programmet på den finlandssvenska scenen också gjorde några andra journalistiska gigs.

Spännande möten sker hela tiden på mässan, biskop Gustav Björkstrand (min gamle professor) och Claes Andersson fick sig en pratstund, medan M A Numminen stod i bakgrunden och lyssnade.

Igår kväll blev jag att sitta en stund i hotell-lobbyn med Jörn Donner och Bitte Westerlund samt ett gäng garvade journalister från TV4. Det blev vålsamma Palme-mords diskussioner, åsikterna gick i sär om hur mycket betydelse man skulle lägga i Lisbeth Palmes vittnesmål.

Idag skal jag diskutera fotboll och litteratur, en hyllning till tanten, finnar i fokus samt kvinnliga klichébilder.

Mina ögon rinner och är röda, jag har tydligen fått nån sorts ögoninfektion, men ingen här verkar bry sig om svininfluensan i alla fall. Det skakas hand, kramas och kindpussas vilt. Försöker tvätta händerna så ofta jag kan, men glömmer hela tiden.

Inga kommentarer: