torsdag 24 september 2009

Så var vi igång...




Jo,jomensan visst hann allt bli färdigt i tid, också i år.
Allt och alla är på plats. Janina Orlov och Ulf Stark var de första jag stötte på. Båda två kära favoriter. Ulf Stark är en av de bästa barnboksförfattarna jag vet, liksom Åsa Lind som också är här och Lennart Helsing som hör och häpna i dag hade en orange kostym istället för den vanliga kanariefågelsgula. Björn Ranelid stötte jag på i lobbyn, liksom P O Enqvist. Anita Goldman drack kaffe vid bordet bredvid mitt och Yrsa Stenius och Katarina Mazetti stötte jag på i mässvimlet.
Jag har läst största delen av dagen på hotellrummet och inte hunnit med mera än att bonga kändisar på lunch och kaffe, hade idag bara en jobbintervju med Pär Stenbäck och Claes Andersson om deras memoarer, väldigt olika till karaktär, men läsvärda båda två. Återkommer till Stenbäck i morgon, det finns lite politiskt hot stuff i hans nya bok, som ingen journalist tycks ha hunnit läsa till slut ännu.

Ikväll är jag och Claes Andersson förband till M A Numminen på Pusterviksteatern kl 21. Det är nästan slutsålt, skall bli jätteroligt att göra vårt jazz och poesiprogram
"Av lust är dikten gjord".

Inga kommentarer: