söndag 18 oktober 2009

den som missar en mässa missar en massa

Idag installerades Jon Lindeman som kyrkoherde i Finström-Geta församling av biskop Gustav Björkstrand. En riktigt fin och rolig tillställning. Mycket folk, imponerande körsång, fin liturgi. Jag satt vid ett "prästbord" på församlingsmiddagen efteråt. Mycket trevligt och underhållande sällskap. Jag hoppas församlingen kommer att ta väl hand om sin präst. Att vara kyrkoherde kan vara ganska ensamt och slitigt.
Kände redan i kyrkan att jag håller på att bli sjuk. Feber och kroppsvärk. Det som inte FÅR hända. Men jag missade inte högmässan och tänker inte heller missa bokmässan. Läser Ann-gerd Steinbys nya bok om Anni Blomqvist. Läste mellan 21 och 03 i natt och drömde sen att Anni bad mig flytta hem till henne på Vårdö Simskäla så jag skulle få lite lugn och ro för mitt eget skrivande. Ja-a tack för det Anni.

Inga kommentarer: