tisdag 5 januari 2010

Massor av snö!


I går var det sån snöyra när jag skulle hem från den traditionella Amnestykonserten, där jag läst dikter, att jag inte höll på att hitta hem mellan plogpinnarna. Imorse fick jag inleda dagen med att skotta fram bilen och infarten, massor med härlig lätt nysnö!
Så har jag skrivit årets första kolumn (till Ny Tid) medan jag eldat brasor i våra spisar. P som varit borta några dagar tog ungarna med till stan på diverse ärenden så jag skulle få lite skrivtid. Senare idag skall vi ha familjeråd och planera lite framåt. Jag väntar klartecken (dvs pengar) från diverse instanser för att kunna börja skriva om Valdemar Nyman. Annars är det Nyan som gäller, börjar jobba i övermorgon. Känns inte helt kul. Så himla svåra avvägningsfrågor det här med skrivjobben, pengar kontra frihet. Nu har jag jobbat så pass mycket på tidningen att det har varit svårt med andra frilansjobb och ännu värre med möjligheten att skriva själv. Skulle behöva städa och inventera kontoret, både det faktiska arbetsrummet och hjärnkontoret. Usch vad svårt.

Inga kommentarer: