tisdag 23 februari 2010

Skottår

Det har sannerligen varit ett skottår i år. Snön vräker ner och vi skottar och skottar. Barnens far gillar inte vinter och snö, det gör jag. Han hjälper till med skottande så fort han är hemma. Idag var jag i alla fall ensam med jobbet. Fick börja dagen med att skotta mig fram till postlådan innan förmiddagskaffet, sen ut igen och skotta fram vedboden så jag kunde bära in ved. Biluppfarten blev oskottad, än är snön så mjuk och lätt att det går att ta sig fram ändå, men nu snöar det igen.

Det börjar se oroväckande tomt ut i vedförrådet, få se om vi tvingas köpa ved innan våren är här.

Dagen avslutades med besök i badhuset. Vi höll mest till i utomhusbassängen och tävlade i fridykning. Jag är så omåttligt stolt över Lillskruttan som simmar som en säl och dyker minst lika bra som jag. Härligt med den kalla utomhusluften, månen och stjärnhimlen över den lagon varma bassängen. Ikväll somnar jag ovaggad. Vill inte på något sätt romantisera livet på landet, men jag älskar känslan av att vara riktigt trött i kroppen efter att ha gjort ett "riktigt" arbete. Lyfter i alla fall hellre vedkassar än tyngder på gym. Att jobba hårt kroppsligt gör gott för själen och rensar tankarna.

Inga kommentarer: