onsdag 31 mars 2010

Dymmelonsdag för en låtsad sekulär

Aargh! Jag har kört fast med skrivandet. Tvärstopp plötsligt. Kollar källor och dylikt för att ta tillvara tiden. Men jag hinner absolut inte vänta ikapp inspirationen så jag måste leta reda på nån spännande garnända att börja nysta i.
Jag har idag spelat Gerdas vals på fiol. (Efter Gerda Frimans far upptecknad av Siv Ekström) Jag spelar jättelångsamt och stukar alltid lillfingret på samma höga ställe. Jag har aldrig tagit såna toner på fiol förut. Hur kan nåt som är så roligt, låta så gnissligt och hemskt?!
Det är dymmelonsdag. Så jag borde kanske dämpa mig lite. Jag är trots allt ganska dålig på att låtsas vara sekulär, bara för att fastan som så mycket annat gick åt skogen i år. Jag tog i alla fall in plommon- och körsbärskvistar för någon vecka sedan och nu blommar de! Nog blir det väl en uppståndelse i år också.

Inga kommentarer: