torsdag 29 april 2010

En dienersk knäpp


Förlåt avbrottet på bloggen. Livet kom liksom emellan på olika sätt. Idag blev huset så änteligen färdigfotat. Det var så fascinerande att följa Andreas (fotograf Dienert) och inredaren/layaren Eva-Jo Hancocks arbete. Som en tornado drog de in i huset, rippade bort dukar, mattor, flyttade soffor, bord och plockade bort varenda liten pryl som jag inte redan plockat bort. Så fint det blev i huset! Inte en endaste sak skulle jag vilja plocka fram igen. Inte är det ju en sanningsenlig bild av "verklighetens vardag", men det är inte heller meningen. Snarare att förmedla en bild, en dröm, ett uttryck/intryck. Jag var förstås med på det hela och fick säga mitt, helt född i farstun är jag ju inte. Ändå var det otroligt lärorikt och en nyttig upplevelse. (Jag tänker på alla andras hem som vi stormat in i på samma sätt...) Jag är helt slut i hjärnan som alldeles uppenbart fått gympa helt nya muskler på att lära sig se "foto". Underbara bilder blev det och jag är så förväntansfull inför vad Eva-Jo nu gör av text och foto.

Mitt fotografi är taget med mobilen bakom kulisserna. Jag håller inte med äldsta dottern "Bara jag också skulle ha en riktig kamera så skulle mina bilder bli bra..." Jag bugar mig djupt och ödmjukt för fotografens yrkesskicklighet...
OBS! Notera 3xDostojevski och Enqvists Lewis resa för att lyfta en för låg stol...

1 kommentar:

Anonym sa...

åh, underbart...
gillar också väldigt det där med hur ni höjer stolen.
kram, mik