onsdag 14 april 2010

Hurra! Hurra! Hurra!

Första manus blev färdigt och inlämnat idag! Om inget katastrofalt inträffar utkommer boken "Hem till gården" på Schildts i höst. Jag är världens lyckligaste. Jag trodde aldrig jag skulle klara av det efter den här vintern... Idag fyller en av mina bästa vänner: Mojje, 40 år. Jag kan inte komma på hennes kalas på lördag för då förenar jag nytta med nöje och åker på jobbresa till Stockholm med god vän. Idag har jag firat manusinlämningen med marimekko-miniklänning (åt mig), hämtpizza (åt alla), miniflaskor billigaste skumpan (åt ex-maken och mig) och med tavelspikning och draperidito. Det är jädrans bråttom att få huset fix till på måndag. Jag har blivit en hejare på att spika, men idag blev tummen blå...
Min supermamma har varit här och tvättat fönster åt mig i flera dagar. Pappa har hämtat och fört ungar. Idag är jag 200 kg lättare än vanligt. Hurra!

5 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Hurra och gratulerar!!

Anonym sa...

Grattis! Jag visste att du skulle klara det :). kram, maria

Unknown sa...

Man ska fira allt man kan,
jag gläds med dig!!!!!!!!!

Anonym sa...

Stort grattis! Och mycket bra kolumn i dag i Ny Tid.

Jenny

Katarina Gäddnäs sa...

Tackar och bockar.