onsdag 21 april 2010

Jag älskar Emmaus-Åland och Sanct Olof



I väntan på fotograf och lay-outare har jag svårt att ta mig samman för att göra allt det andra jag kunde göra medan jag väntar.
Idag gjorde jag dock ett lyckat konstverk (ni får se bild imorgon) dessutom en lyckad räd till Emmaus och bygg- och möbelreturen. Jag älskar Emmaus Åland!
Hittade:
-3 st fina gamla stolar, 15 euro
- 1 st 300 w ultravilett lampa, 5 euro
- 1 st röd skrivbordslampa till Skruttans rum, 5 euro
- 1 st fin lampfot , 5 euro
- 1 st mycket grön vas till Lejonkungens rum, 50 cent
- 6 st små aptoteksliknade små måttglas (med diskret reklam för en känd spritsort), 2 euro.

I kväll hade vi styrelsemöte för Ålands prosteris årsbok St Olof här hos mig. Jag hade i förväg bestämt avsagt mig att vara redaktör nästa år, men sen blev det ju så jädrans intressant och styrelsemänniskorna är så fantastiska, inspirerande, argumeterande, varma, högljudda, hjärtliga... så jag övertalade mig själv att göra en bok till. Jag är riktigt glad och upplivad, men det kan ha varit dagens, eftermiddagens och kvällens myckna kaffedrickande. Eller så var det helgonbesöket...

1 kommentar:

Anonym sa...

Och vi, Emmaus, Olof och jag, älskar dig också. Isela