onsdag 12 maj 2010

Åh plåga!


Den här tiden på året är det som svårast att vara frilansande hemmajobbare. Jag vet precis hur saligt skönt och fridfullt det är i trädgården om morgnarna. Nu är tid att plocka kirskål för allt vad tygeln håller. Den finns överallt... Pionerna sträcker på sig liksom så mycket annat.
Tyvärr måste jag få ett och annat klart de närmaste veckorna, så jag kan bara inte fuska, kanske lite imorgon i alla fall. Då är det ju helg, då är och andra sidan barnen hemma och pockar på uppmärksamhet och aktiviteter.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kirskålen - är det den som syns där längst ner på bilden, men spetsiga ljusa blad? Johanna

Maria Turtschaninoff sa...

Jag gav efter och tillbringade två timmar i eftermiddags i närkamp med kirskålen... Upptäckte att fjolårets lökar som ble kvarglömda i trädgårdslandet gror!

Anonym sa...

Jag har också upptäckt kirskålen i vårt land...och trädgårdsgungan :-) Puck

Katarina Gäddnäs sa...

Jepp Johanna och om du har sånt hemma, plocka, plocka, plocka. En milimeter rotbit i jorden och den överlever och sprider sig. Så gott som omöjlig att utrota alltså, men man kan hindra att den sprider sig genom frösådd, och man matta ut den lite genom att plocka bort blad så fort man ser dem.

Anonym sa...

Plåga - javisst! Men ät i alla fall upp en del. Smörstekt kirskål är faktiskt jättegott - och gratis! Heidi