fredag 2 juli 2010

Sammertajm...

Jag har varken gått under jorden eller upphört att tänka på eventuella bloggläsare, men jag glömde the holy sladd hemma när jag åkte till Helsingfors så jag har varit hänvisad till en väns internet-uppkoppling och då jag därav varit hänvisad till en mac-dator har det tagit fyra dagar att förstå hur man skriver ett snabel-a, vilket är ett nödvändigt tecken för att uppdatera mig på bloggen...
Jag har redigerat texter till Sanct Olof (bra texter!), skrivit dikter och lite prosa, varit på jobbintervju samt ätit gott och suttit på terass med vänner. För en lantlolla som jag är det exotiskt och fint med citysemester. Mmmm- ahhh doften av varm asfalt, avgaser, lazy people... och så dill, nypotatis, persikor och jordgubbar i litet lägenhetskök utan fläkt. imorgon återvänder jag till Åland och mina älskade ungar som jag saknat. Det stundar festivalen: Geta poesi och visa, gott folk, och hemma hos mig finns ännu lediga bäddplatser trots anstormning av författarstjärnor från öst, väst och syd. Gör något spontant och kom hit! Det är det värt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tolkningar av fransk poesi. Mycket nytt material på

Ordgaller

- M v h,
Peter Ingestad, Solna