måndag 30 augusti 2010

Födelsedagen

Lördag morgon: väcks kl 7.30 av sjuåring som bryggt kaffe och på egen hand köpt en jordgubbsbebe i butiken, samt på eftis tillverkat: en teckning, en pärlplattestjärna och en grytunderlägg i mosaik med kattmönster.

På förmiddagen kommer mor, far, bror Daniel, farmor Paula 93 år och faster Ullan. (jag känner förkylningsdöden komma, men kvicknar i efter mediciner och två glas bubbelvin). Så kommer gudfar Lasse och gudmor Marja och gudmor/moster Stina.

På eftermiddagen kommer grannas Rainer med syster Gitta och barnens kompisar som skall tälta i trädgården.

På kvällen väller vänner in till apatikerförbundets årshögtid. Massor med mat och vin har de med sig, blommor, presenter, instrument. Mycket prat och skratt. I anderstugan spelar och sjunger underbara Kim och Marianne, Gyrit spelar dragspel, Benita på fiol och Barbro på nyckelharpa. Jag försöker spela med, med varierad framgång, men det var så fint. Jag var så extra glad att Barbro kunde komma. Hon var min kära dagistant och granne när jag var barn. Barnen med vänner eldar brasa på gården och vi sitter länge där tillsammans och pratar efter det att alla gäster åkt.

Jag känner mig helt överväldigad av all värme, omtanke, kärlek jag omsluts av. Tack kära, kära människor, också ni som inte kunde komma, men hörde av sig på andra sätt.

PS Ni som tog bilder kan väl skicka åt mej, jag hade inte fram kameran en enda gång under kvällen =(

1 kommentar:

Koko sa...

Grattis på födelsedagen:-)

Och jag har också flunsa, kanske det är någon elak liten Hesaflunsa?