onsdag 4 augusti 2010

Regn!

"Nu får man be till Gud om ett stilla sommaregn" brukade min mormor säga när det var torrt, det var inget direkt fromt över det, snarare ett talesätt.
regn fick vi, kanske inte så stilla men inte ösregn heller. Nu kan man börja hoppas på kantareller, för det har jag saknat i sommar.
Idag har jag haft en tryckande huvudvärk hela dagen, inget har hjälpt varken att dricka vatten, dricka kaffe eller tugga burana. Har därför städat lådor och fräst för mig själv. Har också hunnit börja fundera, planera och räkna på höstens brödjobbs-skrivandet, men det ser knapert ut så jag måste nog ta till nåt annat också, frågan är bara vad? Något som går att kombinera med fyra ungar och avhandlingsskrivandet... Har dock goda förhoppningar om att det löser sig. Dum som jag är.

2 kommentarer:

Isabella sa...

Saker och ting brukar ordna sig till det bästa när du spottar i nävarna. Men spänningsmomemtet finns ju alltid där när man frilansar. Speciellt när man har fyra ungar att tänka på.

Maria Turtschaninoff sa...

Lustigt nog brukar det lösa sig. Till sist.
Jag håller tummarna!