fredag 24 september 2010

Så var det Götet igen då...


Elfte året i rad jobbar jag på Göteborgs bokmässa. Jag gillar jobbet, men i år var det inte lika roligt att åka. Jag känner att jag borde stannat hemma med barnen, det är en sån fas i familjelivet nu. Äldsta amazonen och sonen hörde båda av sig ikväll och tyckte jag omedelbart borde komma hem. Usch vad gör man? Det går inte att göra så mycket åt det, bita ihop och jobba...

Lennart Helsing hade sin oranga kostym i år, Sveriges kulturminister såg vilsen och ensam ut i hotelllobbyn, Unni Drougge såg vilsen, men inte ensam ut. Pia Ingström var suverän med Ebba Witt-Brattström och med Johanna Koljonen. Ingvar Oldsberg var mycket brun och Johan Hakelius ganska lång.

Jag har gjort två intervjuer och själv blivit intervjuad lika många gånger. Ätit utsökt vegetarisk middag på restaurang Solrosen, på min vänstra sida författaren Pirkko Lindberg på min högra sida egyptologen Sofia Häggman som det visat sig att bott granne med mina föräldrar på Kökar för bara ett halft år sedan. Världen är liten och spännande, ändå skulle jag faktiskt helst vara hemma med barnen ikväll och inte på hotell i Göteborg...

Inga kommentarer: