måndag 29 november 2010

Lytta och lama...

Gott nytt kyrkoår kära människor!
Vaknade klockan halv nio av kaffedoft och föräldrar på väg till gudstjänst (på Kökar 3 timmar bort...)
Tio iskalla minusgrader och strålande sol var det när jag körde till Vårdö (där familjen bodde i två år när ex-maken var präst där) Jag skulle dit på gudstjänst i egenskap av församlingsassistent... tio år senare, märklig känsla...
Fin gudstjänst var det, men en av mina konfirmander lyckades nästan tutta eld på sig själv (ett bänkljus välte) en annan lyckades jag göra knockout på med en kyrkbänksdörr när hon plockade upp palmkvistar från mittgången. Hon lade sig raklång på golvet.

Dagen fortsatta i samma anda då min motspelare i föreställningen vi repterar har råkat bryta ett revben, själv har jag ju min brutna axel.
"Aaaaj! oj! Förlåt! F-n! Aj! Aargh! Åh! Oj! Förlåt!"
Jösses, det var verkligen kommedi. Både andra medspelare och regissören, kunde inte hålla sig för skratt.

På tisdag får jag äntligen komma till en ortoped, över två veckor sedan fallet. Remissen hade tappats bort mellan akuten och kirran, tur att jag slutade vara snäll flicka och ringde och frågade...

Inga kommentarer: