lördag 11 december 2010

Läkning och möten

Armen är så fantastiskt mycket bättre på några få dagar. Försöker träna den och köra avslappningspass/självhypnos regelbundet. Har fått så fin hjälp med det av vännen Gyrit.Igår var jag helt utan värkmedicin hela dagen och natten. Idag har jag repat teater, känns bra mycket bättre nu när armen är dräglig. Och det ljuvliga vintervädret forsätter.

Igår utanför matbutiken träffade jag en godbybo, en mamma till en gammal skolkompis. Vi brukar hälsa på varandra, men inte så mycket mer. "Fortsätt skriva flitigt på bloggen! Jag läser den ofta!" sa hon. Jag blev så glad. På apoteket träffade jag en gammal granne, vi är numera Fb-vänner och håller lite koll på varandra via Fejan.
"Siddu vad stilig mössan är i verkligheten också" sa hon. Verkliga möten kan förstås aldrig ersätta cybermöten, men nog uppskattar jag väldigt mycket de kontakter jag har med människor via nätet. Jag som bara jobbar eller är hemma med ungarna annars.

1 kommentar:

Maria Turtschaninoff sa...

Samma här. Jag som just nu bara är hemma, och dessutom bor på en ort där jag knappt känner någon och alltså inte alls har vanliga vardagsmöten så där, har tänkt på hur oerhört liten min värld skulle vara just nu utan internet. Jag får klaustrofobi bara jag tänker på det.