onsdag 22 december 2010

Nu är det nära...

Igår dagisjulkyrka och idag skoljulkyrka. Har ett underbart jobb så här i juletid (nå annars också). Men mycket är det just nu. Har massor med saker på to-do-listan som är ogjorda. Är osäker på om alla som skall få Husboken av mig verkligen har fått den, så borde jag printa avhandlingen för kära, snälla vännen som lovat kommentera den, så borde jag skriva synopsis för nästa års bok till förlaget, plugga repliker.

Så var det visst jul också. Har det mesta ogjort, utom ett gäng mössor som jag sydde igår kväll. I natt kunde varken jag eller mellandottern (Mohikan-älvan) sova fast vi var trötta. Konstaterade imorse att det varit fullmåne. Även om forskarna säger att det inte påverkar sömnen så är det säkert så in i bomben att jag inte sover då, oberoende om den syns eller inte.

Min älskade telefonkamera är sönder och därför är det så glest med bildmaterialet på bloggen, tappar lite lusten att blogga också när jag inte kan publicera bilder =(

1 kommentar:

L8 sa...

Ja oavsett vad forskarna säger så var även jag vaken i natt i månljuset...