fredag 24 december 2010

Uppesittare

En grandios gran är huggen (från moster Lotta mark) den är ävenledes innburen och klädd. Lussebullarnanär bakade, 2 kg malet kött transformerat till köttbullar. Hälften med chili och vitlök, hälften med traditonell kryddpeppar (åt morfar oh barnen). Skinkan kom just ur ugnen och den rituella nattsmörgåsen avnjuten (åländskt hemvetebröd, smör, skinka och senap). Godare än så här blir det inte... Alla julklappar inslagna, dock inte avlämnade. Med tanke på att jag jobbat en stor del av dagen är jag väldigt nöjd med mig själv. Jag och kära kantorsvik. Benita framförde på publikens begäran O helga natt på äldreboendet, helt prima vista. Sentimmarna har tlllbringats i kära fars och mors sällskap och med paketinslagning.

Golven är dock ännu oskurade, månne de inte blir jul ändå!

3 kommentarer:

Koko sa...

Jag önskar dig en riktigt skön jul, jag är dålig på att kommentera, men älskar att läsa din blogg.

L8 sa...

God jul på dig! de oskurade golven har aldrig hindrat julen här i alla fall!

Anna sa...

Du är en naturkraft! God jul!