söndag 27 november 2011

Glad lilla jul!

Barnen och jag har haft en skön lilla jul med mycket mat och traditionell lilla julmarknad. (På Åland och i svenskfinland firar vi alltså lilla jul kvällen före första advent, då äter vi en liten julmiddag och barnen får några mindre presenter) Idag på första advent har det spöregnat precis hela dagen. Vi hade en fin första adventsgudstjänst med välsignelse av vår nya diakon Ia och församlingslunch efteråt.

Jag har börjat julpynta så där lite försiktigt. En ny krans till spisen i salen och ny duk till köket och en bukett röda nejlikor. Vi har till och med lagat och ätit upp en två kilos skinka, men nu är det fasta fram till jul, med undantag av adventssöndagarna.
Å, vad jag älskar den här tiden på året!

Äldsta dottern Ida/Erin har hjälpt mig att söka fram en ny blogglayout på nätet. Tack älskade Eri! Vad den där mutstaschen EGENTLIGEN gör där i "headern" kan jag inte svara på, mer än att jag bara visste att den skulle vara där. Jag drömde om den i natt, att jag skaffade en permanent lösmustasch. Den fi-sv poeten Catharina Gripenberg sade när jag intervjuade henne för Ny Tids poetkalender att "Allt går lite lättare med mustasch!"

Inga kommentarer: