tisdag 8 november 2011

November ger sitt årliga tecken...

Jag blir alltid trött i november. En fetsmocka rakt i livsenergin. Allt är trötthet och grådager. Men jag har vant mig, det gäller bara att uthärda och försöka påminna sig om ljuset. Men skör blir jag, känslig för kritik och konflikter, borde springa för livet om det finns energislukare i faggorna.

Kanske det också är den extrema arbetsinsatsen varje år i september och oktober: bokmässorna och Sanct Olof, sen när jobbet är gjort pyser luften ur mig. Fast jag har nog ett och annat att pyssla med i år i november. Vasa littfest nästa vecka med författarintervjuer och eget författarframträdande (roligt!) så skall texter och bilder för jobbets hemsida vara färdiga ren 23.11. Skulle man ha nån hel dag på sig att jobba med hemsidan vore det bra, men det är ju allt det vanliga jobbet också...

Fast vackert är det ju i november. Avskalat, avklarnat, grafiskt enkelt.

Inga kommentarer: