måndag 16 april 2012

Fyra veckor kvar...

Bloggen har inte riktigt kommit igång sen vinteruppehållet. Jag jobbar på Nyman-biografin på kvällar och nätter då jag är ledig från mitt vanliga jobb. Tur att man har en förstående sambo och fina ungar. Skrivjobbet är spännande som ett detektivarbete och vilken skillnad idag mot för 20 år sen då jag studerade! Mycket går fantastiskt mycket fortare med hjälp av nätet, visst förlorar man sig i länkar och dåliga spår, men det gör man ju i arkiv också. Idag är det fyra veckor tills manuset skall vara färdigt. Önskar verkligen att jag kunde få skriva på heltid, men det går tyvärr inte. För att stilla nerverna och fylla på D-vitamin depåerna (som igen är tomma) försöker jag vara ute och rensa blomland en liten stund per dag i alla fall. Jag minns en kollega från min Nya Åland-tid. Hon är klok och erfaren och när hon fick stipendium att skriva sade hon att april-maj är helt uteslutna för tjänstledighet "för då smiter jag bara ut i trädgården ändå..."

Inga kommentarer: