tisdag 25 december 2012

Fröjdefull jul!

Intensivt julande kulminerat. Jag älskar jul. Stressar inte. Njuter. Idag höll jag en julbön i kyrkan kl 11 och assisterade i midnattsmässan 23. Jag är ändå glad att jag inte behöver upp på jobb till julottan. Det hjälps inte julotta är inte min grej. Jag är halvdöd kl 5 imorgon bitti när klockan ringer för hälften av alla mina kolleger. Vi har firat jul hemma. Alla barnen, mamma och pappa från Kökar och broder Daniel från Mariehamn har firat jul med T och mig på Södergårds. God mat, skratt, sång och prat och låååångsamt paketöppnande. En person öppnar ett paket i taget medan alla andra ser på. Klara ville vänta till sist med att öppna sina paket, trots att de yngsta brukar få börja. "Jag vill dra ut på det så länge som möjligt, mamma" Märklig unge, underbar unge.


"Julen är ett litet barn, stilla stora stannar", skriver Gunvor Javén i en fin dikt.

Inga kommentarer: