onsdag 12 december 2012

Pepparkakshus...

Mammaaa, kan vi inte göra pepparkakshus ikväll?!!
Det har yngsta dottern frågat varje dag när jag kommit trött hem från jobbet. Man måste vara pigg för att göra pepparkakshus. Jag är inte pigg. Jag är väldigt trött. Sov två timmar i soffan efter maten. Nu är jag lite piggare så jag kanske skulle orka göra några väldigt små pepparkakshus i alla fall, men nu skall Skruttan sova. Så det får nog bli till veckoslutet i alla fall, liksom tusen andra saker: julhandla, tvätta kärlhyllan, slå in paket, rulla köttbullar...

Sambon bakar flitigt varje dag när jag är på jobb, idag stod underbara Mozartkulor och en annan sorts chokladgodis på arbetsschemat. Och så har han fått skotta stackarn. Men nu gav jag upp och beställde kommunal plogning av vår infart. Vintern fortsätter väl så här antar jag...

Inga kommentarer: