onsdag 15 januari 2014

Feber och skrivklåda

Det skall tydligen till ett rejält virus för att få mig att återuppta bloggandet. Jag rör mig så lite i bloggosfären nuförtiden, slipprar mest omkring på Fejsbuck och i det verkliga livet.
Jag saknar skrivandet, saknar det så det värker i kropp och själ. Har oändligt svårt att få livet att gå ihop med barn och jobb och hus.
Funderar på att byta jobb, funderar på om jag måste sälja huset (vet att jag borde det för det går inte ekonomiskt). Ungarna behåller jag nog för de är rätt roliga och intressanta.

Nu har jag sovit i två dygn, när jag inte hostat eller lagat mat. Har feberdrömt mycket om politik och samhälle (radions P1 har stått på i bakgrunden som sällskap).

Lite har jag läst också: Alice Munros Kärlek vänskap hat och den senaste (hette den Brinnande livet?) så fantastiskt urbra. Trots att hon skriver så fulländat så blir jag själv sugen på att skriva och berättelserna samlas på hög i skallen. Där det redan är rätt fullt måste jag säga.

Inga kommentarer: