måndag 9 februari 2009

Det går bara inte

Mitt jobb. Att skriva. Det går bara inte att göra när man är för trött. Jag har sålt blommor och varit trött. Jag har sålt glass och varit trött. Jag undervisat på högstadium och gymnasium och varit trött. Jag har skrivit tidningsartiklar och varit trött. Men att skriva roman och vara trött. Det går bara inte. Så är det. Är man lite trött så gör det det, men har man rejäl sömnbrist Så Går Det Inte. Därför skriver jag inget mer idag. Nehej. Jag väntar bara på att få gå och lägga mig. Får försöka hålla mig vaken genom att äta. Äta kan man göra fast man är trött. Att gå ut i solen känns övermäktigt ansträngande. Det borde väl vara mindre fullmåne i natt.

3 kommentarer:

Isabella sa...

Jag sov tre timmar i natt. När jag kom hem från jobbet idag möttes jag av en stor och mäktig fullmåne. Så... hurudan morgondag det blir vill jag inte ens tänka på.

Anonym sa...

Upp med hakan Katarina! Snart skiner solen igen och det blir vår och varmt. Då går allt säkert mycket bättre. =)

Anonym sa...

Men det är lite ljusare på morgnarna... :/