måndag 23 mars 2009

På hemmafronten...


Medan jag jobbar och njuter på biblioteket så skall ju hushållet med fyra barn här hemma också fungera på nåt sätt. I år sammanföll littdagarna med att maken var värd för ett tanzanianskt besök. Han har lotsat fem barn och två lärare runt omkring, först på fastlandet och sen här på Åland (mer om det senare). Min mamma och pappa har fått sköta marktjänsten hemma. Två eldiga tonåringar, en förpubertal datafreak och en energisk, pratsam femåring kräver en hel del...
Mina föräldrar har blivit som en sorts extra föräldrar för våra barn, med allt vad det innebär, tex att få ta emot pubertala vredesutbrott...
Vi hade en lång och viktig tre-generations-diskussion i går på eftermiddagen när jag kom hem. Jag har fina föräldrar och fina ungar...
Jag vet inte riktigt i vilket skede femåringen skrev lappen om sin mormors känsloliv. Jag tycker i alla fall att den är rolig och rörande. (Sensli= känslig)

Inga kommentarer: