måndag 13 juli 2009

Sommarjobb och nya perspektiv...


Hurra! Semestern slut. Jag får börja jobba mitt i sommaren! (Övar mig i positivt tänkande...) Men det ÄR roligt att få börja ett "riktigt" arbete, ett sånt där med regelbundna arbetstider, tydliga arbetsuppgifter, lunchrast, månadslön och framförallt jobbarkompisar! Det är ett tag sen sist. Idag tar jag på mig journalistglasögonen och börjar söka scoop, fördjupningar och nya vinklar.
Av allt det där fina jag räknade upp med att börja jobba är det väl bara arbetskollegerna som helt säkert finns på Nya Åland, ja och förhoppningsvis månadslönen. Det bästa med att vara journalist är att man aldrig nånsin vet hur arbetsdagen blir. Oj så jag längtade efter redaktionellt arbete när jag vikarierade som producent på Ny Tid i våras. Ji-haa! Here we go!

Foto: Alva Karlsson. Mina solgrillor speglar ett festivaltak...

1 kommentar:

Unknown sa...

Yooou can dooo it! \,,/ Kampare! =D
Och jag tyckr om bilden =3