onsdag 15 juli 2009

Tredjedags migrän och ytterligare ett journalistmord

Borde skaffa lite neråt-tjack eller kanske hellre anmäla mig till kursen: Bli en sämre människa (jag är redan med i sämsta tänkbara sällskap-sällskapet).
Inte så att jag tycker att jag är så himla perfekt direkt...men jag borde lära mig att det är okej att vara okej, att det liksom räcker, att man inte blir offentligt arkebuserad för att man inte klarar allt, helt perfekt.

För övrigt är det svinigt, jag tror till och med att man på riktigt kan säga FÖR DJÄVLIGT, att den rysk-tjetjenska journalist/människorättsaktivisten Natalja Estemirova mördats. Hon bortfördes idag från sitt hem i Groznyj, Tjetjenien av fyra män och hennes kropp återfanns senare idag i Ingusjien: död, skjuten med två skott i huvudet. Man får lite perspektiv på sitt eget journalistiska skogstrampande i Idyllien...

1 kommentar:

Isabella sa...

Man undrar när det ska ta slut. Bara inte folket går med på att låta sig tystas.