söndag 4 oktober 2009

Arbetsfri söndag

Arbetar på med Sankt Olof, det blir alltid stressigt och panik i slutskedet hur välplanerad man än är. igår drog jag en processdiskussion i samband med Ålands natur och miljös 30 års jubileum. Det var en väldigt bra tillställning, mycket vettigt blev sagt tycker jag, men det tog hela dagen.
Idag borde jag ha arbetat, men det tog bara stopp, jag kunde inte förmå mig att sätta mig vid datorn. Vi fixade lite i huset istället, hade familjemöte (med två som jobbar heltid oregelbundet och fyra barn så krävs det en hel del koordinering) och spelade spel. Det är säkert ett sunt drag att inte orka jobba 7 dagar i veckan, ändå får jag dåligt samvete över allt det som blev oskrivet idag. Men barnen måste komma först någon dag i veckan i alla fall...

Inga kommentarer: