torsdag 20 maj 2010

Raketpioner och Österrike


Så var väl våren över då, lite vemodigt. Vi har haft över 25 grader i skuggan i flera dagar nu och både jag och trädgården smälter bort snart. Men härligt med värme, synd bara att man inte har semester, synd bara att jag nästan aldrig har semester. Allt har skjutit upp i racerfart ur rabatterna. Pionknopparna visar färg redan! Otroligt mycket har hänt på en vecka.
Vi har österrikiskt besök i familjen, två tonårspojkar som tillsammans med sin klass och en klass från Turkiet och Frankrike gästar mellandotterns högstadieskola. Det är ett EU-projekt som resulterat i en film som har premiär i morgon i Mariehamn.
Häromdagen vallade jag en österrikisk-ungesk fotograf omkring på Prästgårdsnäset i Finström. Det är också ett samarbetsprojekt som skall resultera i nåt så småningom.
ovanligt mycket Österrike på en vecka. Joseph (fotografen) är i alla fall rätt frän, åker omkring och plåtar, bor i sin bil på semestern.
Vi var båda hänförda öve vitsippsoceanerna. på några ställen växte de över gamla fallna träd. En vacker död.

2 kommentarer:

www.ordjorden.blogspot.com sa...

Vad roligt att du hittade in till min blogg, och tack för kommentaren:) Våren är härlig i Tärnebolstad ser jag på dina foton.

Katarina Gäddnäs sa...

Jag har faktiskt följt din blogg väldigt länge, säker ett år, men har varit slö med att kommentera.
Roligt med umgänge i bloggosfären...