tisdag 28 september 2010

Och under tiden...

jag har varit insugen i bokmässocentrifugen har det ju hänt en del andra saker i världen också. Bland annat Sverigedemokraterna in i svenska riksdagen och exorsismutövande finländsk präst utanför riksdagen, hå hå ja-jaa. Stolligt, sorgligt och farligt.

Jag orkar inte ta in så mycket just nu. Resan hem från Göteborg tog 15 timmar. Jag steg upp klockan fyra lokal tid igår, var ren ombord på första flighten till Stockholm när de tvingades ställa in den pga tekniska problem, blev ombokad till en flight tre timmar senare, då hade jag missat flyget till Åland och också möjligheten att åka hem med båten. Jag hade då 7 timmar att slå ihjäl på Arlanda innan kvällsflyget och rejält med sömnbrist och post mässsyndrom (tomt stirrande blick och ingen hjärnaktivitet). Jag kalkylerade och kalkylerade och kom fram till att fem timmars sömn på SAS-hotellet på Arlanda var värt skamlösa 1100 kronor. 25 euro i timmen... När jag vaknade var världen lite möjligare att uthärda. Jag kom hem till väntande ungar 21.30 finsk tid.

Idag är det fullt drag under sulan på hemmakontoret, bland annat en massa församlingsarbete att ordna och ikväll har vi Sanct Olof redaktionsmöte här hos mig.

Jag vet att jag jobbar på tok för mycket just nu, men jag har inte så mycket val.

Inga kommentarer: