torsdag 28 oktober 2010

Flashigt värre...


Har haft tre intervjuer idag och intervjuats om husboken en gång. (jag fick den i handen i går!) Träffade Sofi Oksanen en stund vid middagen idag på mässhotellet. Det var så roligt och hon talade så gott och fint om Mariehamns litteraturdagar där vi träffades senast. Annars är det mest ganska hårt jobb. Då en av intervjuarna Janina Orlov blivit sjuk fanns det plötsligt i förrgår 17 intervjuer som stod utan intervjuare. Vi delade på dem så jag fick sex programpunkter till, varav fyra var sådana som jag inte läst de aktuella böckerna. Så nu är det stressläsning som gäller och jag som är så dålig på det. Jag måste läsa och förstå varenda ord...
Fantastiskt roligt är det med bokmässa i Finland då jag får träffa en massa gamla vänner som jag inte sett på år pch dar, många Facebook-människor har jag sett live för första gången på flera år och en del väldigt uppmuntrande ord om bloggen har jag fått.
Bilden publicerar jag bara för att visa att ALLT på bokmässan inte är trevligt mingel med författare och läsare. En hel del hårt jobb ingår också...

Inga kommentarer: