söndag 25 september 2011

Lördag på bokmässan



Idag var det jobbmässigt en lugnare dag för mig. Jag diskuterade Finlands framtid med Nils Erik Forsgård och om tonåringar som mist en förälder med Mimma Olsoni Broman. (Fin bok!)

Sjukt mycket människor på mässan. Jag tillbringade 1,5 svettig timme med att köa för att få signatur i Lina Neidestams Maran som Eri och Alva absolut ville ha från mässan. Lina och de andra serietecknarna Matilda Ruta och Loka Kanarp var fantastiska och tecknade små bilder åt alla som ville ha böckerna signerade. Jag kunde inte låta bli att köpa Pärlor och patroner av Lina Kanarp. En underbar serie med 60 historiska kvinnoporträtt med knorr.

Läste mycket på rummet för söndagen. kvällen avslutades med förlagsmiddag på restaurang Eggers. God mat och dryck i bästa tänkbara sällskap!

Entusiasmen över kändisbongandet har avtagit, man orkar inte notera alla längre.
Men Lasse Åberg stötte jag på i seriehallen och så har vi åkt hiss med både Kerstin Ekman och Peter Englund. Birgitta Ulfsson talade jag böcker och intervjuteknik med.

Inga kommentarer: