tisdag 15 november 2011

Härliga november!


Det har varit ett magnifikt solljus hela dagen. En låg, men glödande novembersol. Igår plockade Teddy söta smultron i trädgården. Ifjol var det snö den här tiden.
Alva praktiserar med mig och idag skickade jag ut henne för att fota bilder till församlingens hemsida. Allt material skall vara färdigt den här veckan och det är inte mycket som är gjort...

Jag känner mig i alla fall många kilo lättare när bokmässorna är över och Sanct Olof är på tryckning. De närmaste månaderna skall jag ägna all ledig tid åt avhandlingen, fast det är svårt att frigöra större sjok av skrivtid. Dagarna splittras av den löpande verksamheten och förberedelserna av den. Fikade med ex-maken idag. Det verkar vara rätt klart nu att han skall vikariera som kyrkoherde i församlingen, när Jon är på pappaledigt. Det skall bli riktigt roligt att jobba ihop. Åtminstone blir det lättare att koordinera våra lediga tider med barnen =)

Inga kommentarer: