torsdag 14 juni 2012

En mamma-dotter-dag...


Yngsta Skruttan och jag tog lite sommarlovsledigt på tumis idag. Eller hon följde med mig på ett projektmöte.  Hon satt helt försjunken i en bok, medan jag och två kloka kvinnor fick hänge oss åt Projekt X som ännu är i sin linda och vi vårdar det med de nyförälskades passion. Efter mötet åt dottern och jag på ett hamburgerställe som jag inte tycker är värt att ge textreklam, vi köpte sommarkläder åt henne och försökte göra av med hennes presentkort i bokhandeln. Det fick hon av gudföräldrarna i födelsedagspresent. Men det var svårt att bränna pengar. Hon ville ha allt och intet... Hon är lite som jag, sen när det verkligen gäller blir man snål och kräsen. Så efter diverse trista stadsärenden, festade vi loss på italiensk glass på ljuvliga glassbaren Ana&Aldos i Strandnäs. Vi var hemma först till middagsdags, så nu ikväll har jag fått ta igen hela eftermiddagens pensum: momsredovisning, renskrivning av projektpapperen, fakturering och lite research så jag är beredd på söndag då jag skall få träffa en av mina favoritregissörer i Stockholm. Håll tummarna!

Inga kommentarer: