onsdag 17 juli 2013

På minus- och plussidan

Södergårds Sötas viol- och citronmuffins.
Jag gnäller lite först: Diskmaskinen trasig, gräsklipparn krånglar, bilen gnisslar och skramlar och har för dåliga däck för att ens tänka på att den borde besiktigas denna månad. Nya datorns skärm blev plötsligt svart och hur jag än försökte så förblev den svart. Jag är pank, pank, pank och högen med obetalda räkningar bara växer. Inte konstigt att man får migrän och ångest och sover dåligt.

Ok, nu har jag gnällt färdigt och kan påminna mig om glädjeämnena: Solen skiner! Datorskärmen funkade plötsligt igen i morse! Barnen är tämligen friska och stabila igen! Amazon-dottern fick studieplats i Örebro och egen lägenhet där från 1.9. Snart får jag skriva kontrakt igen för nästa års litteraturdagar! Hallonen och vinbären mognar! Idag skall jag till Lemböte lägergård på musikläger en sväng! I går sålde vi slut på allt vi hade vid Visor i mormorsträdgård och mina flickor strålade och glänste och var hur rara som helst.

Inga kommentarer: