måndag 13 april 2015

Måndags migrän

Fördelen med att bli äldre är att min migrän har blivit mycket bättre. Förr hade jag ett migränanfall i veckan, oftast "fredagsmigrän", när jag slappnade av efter en arbetsvecka kom den infernaliska värken. Att ligga utslagen 3-12 timmar i veckan är ingen höjdare, varken för mig eller mina arbetsgivare. Men som sagt, nu är det mycket, mycket bättre. Fast i morse vaknade jag med migrän det tog till klockan 12 innan medicinen hjälpte och värken släppte, men medicinen (och migränen) gör mig alldeles durrig och otillräknelig. Bokstäverna hoppar och byter plats, så att få något vettigt skrivet har jag inte lyckats med idag. Jag skulle skriva ett mejl och hade skrivit "dem dem" på ett ställe, det skulle stå "med dem" och hur jag än försökte så kunde jag inte komma på vad det var som var fel, jag såg ju att jag hade två likadana ord bredvid varandra, men visste inte vilket jag skulle ändra och på vilket sätt.

Idag meddelade Nina Fellman att hon slutar på Nyan och joinar sossarna inför valet i höst. Väldigt roligt, men väldigt sorgligt för Nyan. Nina är den bästa chef jag nånsin haft, uppmuntrande, sporrande, men också med en speciell omtanke om sina medarbetare. Jag minns en gång när jag satt på redaktionen sent en eftermiddag och slet med kultursidorna. "Gå hem nu med dej! Du har ju små barn hemma. Du behöver inte bevisa hur duktig du är!" Det var alldeles i början av min journalistkarriär och jag hade stor prestationsångest. De orden betydde mycket då.

Inga kommentarer: