onsdag 8 april 2015

Vardag...

Jag smyger mig försiktigt in här igen, det har varit skamligt lite aktivitet på den här bloggen det senaste året. Vardagen tog liksom över vardagsbloggandet. Nu lovas bot och bättring om nu nån av er följare ännu är kvar.

Det var en hektisk bokhöst som vanligt, sedan i december när det skulle lugna ner sig kom beskedet att jag skulle bli mormor och det blev väldigt intensivt med läkarbesök och annat med A. eftersom hon har typ 1-diabetes och det räknades som en risk-graviditet. Allt gick bra och nu är jag mormor till världens ljuvligaste N. Eftersom de bor här hemma hos mig har jag glädjen att få lära känna honom och följa honom dag för dag. Nu är projektarbetet med  Mariehamns litteraturdagar i en stillsammare fas och jag skall försöka få Valdemar Nyman-biografin inskickad till förlaget inom maj. Parallellt arbetar jag med romanen Magnus-Maria, men jag har inte riktigt fått skrivro, så det har gått långsamt.

Strax före påsk kom glädjebeskedet att jag fått ett 1-årigt arbetsstipendium från Svenska kulturfonden så framtiden ser hyfsat ljus ut för skrivandet. Det var en kort uppdatering av läget.

2 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Duktigt mamma! Du klarar det nog! Säg bara till så kommer jag över och unloadar lite babytid så du får skriva =)