onsdag 15 juli 2015

I lyckans land...

Nå igår kom det äntligen lite värme och sol. Jag tillbringade hela dagen utomhus med att städa bort överblommat i trädgården, klippa in syrénhäcken som hotade ta över hela grusgången. Jag lyssnade på sommarprat, plockade lite jordgubbar i Lyckan (det enda som växer där i år, förutom förvildade jordärtskockor och kamomill). så hittade jag nästan en liter smultron i pallkragarna.

Igår kväll var jag på tapasmiddag med bästa vännerna, vi alla ses inte så ofta, så desto roligare när vi får till en träff.

Jag var till läkare och fick muskelavslappnande medicin och remiss till fysioterapi, skönt. Nacken har egentligen inte blivit bättre men med medicin är det uthärdligt i alla fall, fast jag blir otroligt yr av medicinen, Jag stod på en vinglig pall och band upp klätterrosorna, det var ingen bra idé...

Nu till stan och köpa målarfärg och vin, pay-day som sagt!

Inga kommentarer: