fredag 31 juli 2015

I väntan på borreliaprovsvar...

Tre veckor har jag nu plågats av min sjuka nacke. Jag har varit helt under isen trött, haft huvudvärk, ryggvärk, myrkrypningar, varit yr, mått illa, gått ner i vikt. Jag känner att nåt är fel i kroppen. Så här har jag aldrig mått förut.

 De två första läkarbesöken gav mig värkmedicin och muskelavslappnande, mera värkmedicin och mera muskelavslappnande. Först på tredje gången fick jag ta borreliaprov, på enträgen begäran. Igår fick jag resultatet: förhöjda borreliavärden, men ett prov till skall tas efter två veckor. Ingen antibiotika. "Du får komma tillbaka till jouren om det blir outhärdligt." Vad är outhärdligt? Jag sover väldigt dåligt (mer ont nattetid), orkar vara uppe bara korta stunder, har nästan konstant ont.

Jag tycker allt tyder på borrelia. Jag vet att proverna inte på nåt sätt är 100% säkra, det kan vara en gammal utläkt infektion eller så kan man ha en som inte syns via antikroppar i blodet. Jag vet att det skrivs ut för mycket antibiotika och att det är viktigt att man är restriktiv, men just nu känns det förtvivlat att jag skall gå så här i två veckor till. Och om det inte sen är borrelia?!! Orkar inte ens tänka tanken att börja arbeta i höst.

Inga kommentarer: