måndag 31 augusti 2015

Den sista augusti

Augusti har nog alltid varit min favoritmånad. Jag har födelsedag i augusti. Augusti är skolstart och kursstart. Augusti är nya block och nya pennor, solvarma hallon och morgondimma.

Fast i år är det lite annorlunda. Jag är fortfarande otroligt bitter på den förlorade sommaren. Inte så mycket vädret, men skitborrelian som gjorde att inget blev av. Sommarlivet slukades av en svart hål. Jag är inte alls beredd på höst, men vad hjälper det.

Igår fick jag min sista antibiotikaboost nummer 21/21. Jag är fortfarande väldigt trött och sliten. Imorgon börjar jag jobba som projektledare för Mariehamns litteraturdagar, om fyra veckor är det Göteborgs bokmässa.

Jag dagdrömmer om att åka till nåt varmt ställe ett par veckor och skriva, bada och läsa. Fast då måste jag vinna på lotto först.

Inga kommentarer: