tisdag 23 juli 2013

Kyla och hetta!

Idag satte jag på mig yllesockor och så bar jag in ved! Det var så in i nordan kallt att sitta stilla i arbetsrummet vid datorn. Härligt med brasa!
Dagens pensum:
1. Putsa två arior i operan
2. Öppna alla fönsterkuvert (jag är stadd i sjukt dålig kassa, och det innebär ÅNGEST att se sanningen i vitögat. Har fokuserat på arbete, arbete, arbete, de senaste halvåret, men kassainflödet har inte varit vad man önskat...) Usch! Säger jag bara....
3. Efter beställning från mellandottern: steka fiskbitar och laga PULVERMOS. A. älskar pulvermos, vilket är i det närmaste perverst, men idag fick hon som hon ville.

Igår lagade jag risotto på svart trumpetsvamp med egen odlad chalottenlök. Lagade så mycket att jag tänkte jag skulle ha till lunch de närmaste dagarna, men precis allt gick åt! Men så var den himmelskt god också. Att riktigt gjord risotto i all sin enkelhet är så fantastiskt gott...

Nu har solen tittat fram i Tärnebolstad. Anderstugan är kokhet efter flitigt eldande idag, så nu går jag nog ut och rensar ärt- och bönlandet. Ni kan få bildbevis på hur oresonligt illa jag skött det...

Inga kommentarer: